Close

Po prostu PIZZA

Kiedy dopada Cię przeziębienie. Kiedy spędzasz tydzień na L4. Kiedy potworki zwane „nie chce mi się” siadają na tobie i nie pozwalają Ci się ruszyć. Przychodzi weekend i ratuje Cię domowa pizza!

Miało być świątecznie w tym tygodniu na blogu. Niestety dopadło mnie jakieś męczące przeziębienie, które spowodowało brak jakichkolwiek chęci do gotowania, pieczenia itp. Jedyne co udało mi się zrobić to, paznokcie.

Na szczęście weekend już pod znakiem zdrowia i przygotowań. Wczoraj intensywny dzień sprzątania mieszkania, żeby nie biegać przed świątecznym wyjazdem na ostatnią chwilę. Kibicowanie na debiutach trójboju siłowego we Wrocławiu.

Dzisiaj od rana pakowanie prezentów z ostatkami porannego śniegu. Takie momenty wprowadzają w końcu w świąteczno-zimowy nastrój.

W piątek Tomasz wrócił do domu z planem zamówienia sobie pizzy na wynos. Jako, że też chętnie bym taką sobie zjadła, zaczęłam poszukiwania wegańskiej pizzy na wynos. Ceny mnie powaliły za cienki placek z pieczarkami.

Weszłam do kuchni, sprawdziłam lodówkę i to było to. Domowa pizza! Zdrowo, tanio i z czym tylko chcemy.

Pszenno-żytnia pizza

Przygotowanie 40 minutes
Czas gotowania 30 minutes
Czas 1 hour 10 minutes
Porcje 4 osób

Składniki:

  • 200 g mąki pszennej
  • 200 g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 30 g świeżych drożdży
  • 300 ml ciepłej wody 30-40 stopni (szklanka z ikei)
  • 1 łyżeczka soli himalajskiej

Dodatki:

  • papryka czerwona
  • papryka żółta
  • tempeh
  • oliwki
  • pieczarki
  • cebula
  • ser wegański
  • oregano
  • płatki drożdżowe

Przygotowanie:

  1. Drożdże rozrabiamy z cukrem, wodą i dwiema łyżkami mąki.

  2. Do przesianej mąki dodajemy sól i zaczyn drożdżowy.

  3. Odstawiamy ciasto na 30 minut do wyrośnięcia.

  4. W tym czasie szykujemy dodatki. Paprykę kroimy w paski. Pieczarki kroimy w plasterki. Tempeh w cienkie plasterki. Cebulę w piórka.

  5. Nagrzewamy piekarnik na 180 stopni.

  6. 1/4 ciasta rozwałkowujemy w okrąg lub łatwiej w prostokąt.

  7. Smarujemy ciasto passatą. Nakładamy dodatki według uznania.

  8. Posypujemy pizzę oregano i płatkami drożdżowymi.

  9. Pieczemy do zarumienienia około 10-15 minut.

  10. Podajemy z srirachą lub ostrym ketchupem i zajadamy ze smakiem.


Smacznego!

Kasia

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Power by Kasia Dziedzic | Theme: Nucleare by CrestaProject WordPress Themes.